Blog

sindromul jet lag

Tuturor ne place să ne bucurăm de momentul în care ne confirmăm rezervările pentru vacanțe, astfel încât să uităm pentru o perioadă de grijile de la serviciu, să ne relaxăm și să ne odihnim. Cu toate acestea, zilele destinate pregătirilor pentru călătorie, tumultul lor, pot fi stresante. Din acest articol vom afla ce putem face încă din primul moment în care ne urcăm în avion pentru a ne păstra o stare de bine pe parcursul călătoriei, pentru a diminua sindromul jet lag și pentru a ne menține buna dispoziție!

Folosirea uleiurilor esențiale te poate ajuta să ții în frâu simptomele acestui sindrom și să ai o călătorie mai agreabilă. Fiecare dintre variantele de uleiuri esențiale de mai jos pot fi diluate într-un ulei purtător și folosite topic, prin aplicații în diverse puncte sau le poți pune într-un difuzor.

De asemenea, asigură-te că te hidratezi bine pe parcursul călătoriei. Să adaugi câteva bucățele de lămâie în apa pe care o bei contribuie la întărirea sistemului imunitar. Uleiul esențial de lămâie este bogat în vitamina C, în potasiu, în acid citric, toate acestea sprijinind imunitatea și ținând departe radicalii liberi, responsabili de multe suferințe. Întrucât nu se recomandă să folosești intern uleiurile esențiale, mai bine apelează la felii de lămâie proaspătă. 

Uleiuri esențiale pentru sindromul jet lag

Frankincense (ulei esențial de tămâie)

Provine din rășina unui arbust cu multe frunze și cu flori roz-pal. Acest ulei esențial este folosit încă din cele mai vechi timpuri. Frankincense este bun mai ales pentru anxietate, pentru tensiunile nervoase, pentru situațiile stresante în genere. Are o aroma caldă, bogată, dulce, menită să-ți calmeze corpul și mintea.

Uleiul esențial de lavandă

Derivă dintr-o tufă bogată, veșnic verde, cu flori albastru-violet. Uleiul esențial de lavandă este considerat cel mai versatil. Este recunoscut pentru proprietățile sale calmante, ajutându-te să ai parte de un somn odihnitor.

Uleiul esențial de lămâie

Se obține din fructele unor arbori cu frunze veșnic verzi și cu flori foarte parfumate. Zeama și coaja lămâilor se folosesc mult în bucătărie. Uleiul esențial se extrage din coaja de lămâie și are o aromă revigorantă, ce ridică moralul, dar se remarcă și prin proprietățile sale antibacteriene.

Uleiul esențial de mentă (peppermint)

Peppermint provine dintr-o planta perenă, care se cultivă ușor. Menta este cultivată de sute de ani în China și în Japonia, dar a fost folosită încă din Antichitate (cam din anul 1000 î.en) în mormintele egiptene. Nu este de mirare că această plantă își găsește cu ușurință loc în casă și în preajma acesteia. Uleiul esențial de mentă este nemaipomenit în caz de oboseală psihică, de indigestie, de greață, de dureri de crap și de crampe abdominale. De aceea, este un ulei esențial ideal pentru călătorii.

Uleiul esențial Mușcată-trandafir (Rose geranium)

Rose geranium este o plantă perenă, cu frunze zimțate, ascuțite și cu floricele roz. Are un parfum dulceag, cu note de mentă. Uleiul esențial rose geranium ajută în caz de vânătăi, de capilare sparte, stimulează circulația sanguină și ameliorează simptomele ce țin de sindromul premenstrual.

Uleiul esențial de bergamotă

Acest ulei esențial se obține dintr-un arbore nu foarte înalt, cu frunze delicate, ovale, cu fructe rotunde, care când se coc nu mai sunt verzi, ci galbene și seamănă cu mici portocale. Folosită de obicei în ceaiul Earl Grey, aroma de bergamotă este proaspătă, îmbunătățește dispoziția, așa că este de folos în caz de anxietate, de tulburări legate de stres, dar și pentru ameliorarea simptomelor de răceală sau gripă.

Uleiul esențial de grapefruit

Arborele de grapefruit are frunze lucioase și fructe mari, galbene. Acestea din urmă sunt bogate în vitamina C și de aceea protejează de îmbolnăvirile provocate de infecții. Uleiul esențial de grapefruit este un antiseptic natural, favorizează bunădispoziția, contribuie la ameliorarea durerilor de cap, a epuizării, a stărilor depresive și de aceea te sprijină în lupta cu efectele stresului. Practic, îți dă un imbold ca să îți revii mai rapid după un zbor lung.

Trucuri pentru o călătorie reușită

Cum să te relaxezi pe parcursul zborului cu avionul

Uleiul esențial Frankincense este unul dintre cele mai apreciate uleiuri pentru sindromul jet lag. Frankincense diminuează stresul, întărește sistemul imunitar, ușurează digestia, calmează și te  ajută să dormi. De asemenea, are proprietăți astringente și de aceea poate să distrugă germenii. Când îl amesteci cu ulei esențial de lavandă alină durerile de cap, îmbunătățește somnul, promovează relaxarea minții și a corpului. Dacă te confrunți cu stări de anxietate când călătorești cu avionul, ai nevoie de un mix de uleiuri esențiale.

Adaugă 5 picături de ulei esențial Frankincense și 5 picături de ulei esențial de lavandă în 20 ml de ulei purtător. Poți să aplici amestecul pe piele în timpul zborului. Spre exemplu, aplicațiile se pot face în zona din spatele urechii, pe tâmple și pe zonele de puls.

Truc de la SOiL: dacă vrei, poți să aplici această combinație de uleiuri esențiale direct pe suprafața pernei pe care o folosești în avion ca să te poți relaxa și să adormi.

În același timp, poți apela și la uleiul esențial de lămâie organic ca să te revigorezi și să-ți ajuți imunitatea. Pur și simplu poți să pui câteva picături tot pe acea pernă pe care o ai cu tine în călătorie. Totodată, adaugă 2 picături de ulei esențial de lămâie și 4 picături de ulei esențial rose geranium într-un recipient tip spray de 30 ml în care ai pus apă (uleiul și apa nu se amestecă, ai grijă să agiți bine recipientul înainte să îl utilizezi).

Nu în ultimul rând, există posibilitatea de a adăuga ulei esențial rose geranium într-o loțiune de corp fără parfum și să-ți masezi cu ea picioarele obosite. Sau pur și simplu diluează uleiul esențial într-unul purtător și fă-ți un masaj când ajungi la destinație

Cum să fii în formă când aterizezi

Întrucât uleiul esențial de mentă stimulează starea de alertă, reduce stresul, îndepărtează senzația de greață, ameliorează durerile de cap, energizează și ușurează durerile musculare, este numai bun pentru momentul în care ajungi la destinație și simți că te cuprinde starea de moleșeală generată de sindromul jet lag. Din acest motiv, poți să aplici câteva picături de ulei pe o batistă și să-i inhalezi aroma.

Truc de la SOiL: pune câte o picătură de ulei esențial de mentă în fiecare pantof și vei simți că ai parte de prospețime și că „plutești” la fiecare pas.

Toate uleiurile esențiale de la SOiL pot fi diluate într-un ulei purtător și adăugate în cadă pentru a face o baie relaxantă și energizantă când ajungi la destinație. De asemenea, poți să le pui și într-un difuzor.

Indiferent de locul în care călătorești, este esențial să te bucuri de sănătate și de o stare de bine. Adăugând în kit-ul tău de călătorie uleiurile esențiale organice preferate, vei avea parte de o călătorie mai plăcută, fără sindromul jet lag. Să ai o vacanță frumoasă și să-ți creezi amintiri extraordinare!

Share this post